
Wachttijd
Door omstandigheden neemt Veerkracht Zorg geen nieuwe cliënten meer aan vanaf 1 juni 2020
Aanmeldingswachttijd -> vanaf 1 juni 2020 niet meer van toepassing
Dit is het aantal weken tussen het moment dat u een afspraak maakt bij Veerkracht Zorg en het moment dat u voor een eerste intakegesprek kunt komen.
Behandelingswachttijd -> vanaf 1 juni 2020 niet meer van toepassing
Dit is het aantal weken tussen het moment na het eerste intakegesprek en de start van de daadwerkelijke behandeling. Deze wachttijd kan ontstaan doordat na het eerste intakegesprek eventueel nog onderzoek gedaan moet worden. Of dat u moet wachten tot er plaats is voor een specifieke behandelvorm, die voor u geschikt is.
Wachtlijstbemiddeling
De wachttijden zijn niet afhankelijk van uw zorgverzekering of zorgverzekeraar.
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen vier weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen tien weken vanaf de intake de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).
Laatste update
De laatste update van deze informatie : 01-06-2020